Překladatelská práce: Hledání práce jako překladatel

Hledáme překladatele! Přidejte se do obce překladatelů ještě dnes!

Ať už hledáte krátkodobou překladatelskou práci nebo externí překladatelskou práci na plný úvazek, najít nové klienty může být někdy složité. Zde jsme shromáždili několik tipů, jak prodat vaše služby a budovat dlouhotrvající obchodní vztahy.

Existují čtyři hlavní oblasti, kam byste se měli dívat nejdříve, pokud hledáte nové klienty: váš bývalý zaměstnavatel, překladatelské agentury, webové stránky pro nezávislé profesionály a překladatelské portály.

Za předpokladu, že jste od vašeho bývalého zaměstnavatele odešli v dobrém, můžete začít tím, že jej kontaktujete s poptávkou po možnostech překladatelské práce. Už jste koneckonců měli šanci se jim ukázat, když jste pro ně pracovali, takže znají úroveň vašich schopností a profesionality. Navíc jste zvyklí s nimi pracovat v jejich oboru, takže se nebojte je kontaktovat.

Překladatelské agentury jsou také skvělým způsobem, jak získat práci na volné noze. Sice je ještě musíte přesvědčit, aby vám posílaly zakázky, ale investují do marketingu a projektového řízení, takže jsou schopny přilákat klienty, kteří mají na starosti velké nadnárodní mnohojazyčné projekty. Budete muset pravidelně odvádět kvalitní práci a být spolehlivým spolupracovníkem, abyste od agentur dostávali opakovaně zakázky. Staňte se pro pár agentur důvěryhodným zdrojem v populárním sektoru s vyhledávanou jazykovou dvojicí a už nikdy nebudete muset sami hledat nové klienty.

Všeobecné stránky pro překlad a práci na volné noze (jako jsou ty naše) mohou být výborným způsobem, jak nepřetržitě získávat nové klienty. Na našich stránkách můžete například odpovídat na neomezený počet inzerátů od překladatelských agentur, firem a jednotlivců. Nejenom, že odpovídáním na inzeráty můžete získat zakázky, ale pokud bude zákazník spokojen s vaší prací, pravděpodobně vás bude příště přímo kontaktovat, až bude potřebovat další překlad. To znamená, že nemusíte neustále soutěžit s ostatními překladateli, po čase za vámi totiž začnou klienti přicházet sami.

Překladatelské práce

Při ucházení se o práci je nesmírně důležitý váš motivační dopis a životopis.

Hlavní pravidlo je, aby byly jednoduché a srozumitelné. Nevynechejte důležité informace, ale rozhodně odstraňte ty informace, které nesouvisí s danou rolí nebo firmou. Váš motivační dopis by měl obsahovat pozdrav, představení se, příslušné dovednosti, které máte, a proč si myslíte, že jste tím pravým kandidátem pro danou práci.

Vaše nabízená cena také může být pro klienta rozhodujícím faktorem. Pokud jsou vaše sazby o něco nižší, než nabízí konkurence, a zároveň máte ty stejné dovednosti jako oni, máte samozřejmě větší šanci práci získat. Neuvízněte ale v závodech o nejnižší sazby. Cena je jeden z mnoha faktorů, a pokud máte dovednosti, dobré reference a nabízíte kvalitní překlady s rychlým dodáním, můžete si dovolit nechat si váš čas náležitě zaplatit.

Až si začnete budovat portfolio, bude stát za to zaměřit se i na sociální sítě. Založte si stránku na Facebooku, pište do náležitých facebookových skupin, vytvořte si profil na Linkedinu - všechno to vám pomůže dostat se do povědomí, budovat vaši osobní značku a získat více klientů. Doporučuje se také vstoupit do překladatelských okruhů ve vašem městě, chodit na výstavy a konference související s překladem, a vytvořit si vlastní webové stránky.

Překladatelské práce

A na závěr byste nikdy neměli podceňovat sílu ústně šířené reklamy. Za předpokladu, že máte pár spokojených zákazníků, jednoduše neexistuje lepší způsob, jak získat ty nové než ústním doporučením. Doporučení od někoho, koho znáte a komu důvěřujete, vítězí nad veškerými marketingovými strategiemi a nic vás nestojí.

Doufáme, že jsme vám poskytli užitečné informace. Zkuste se zaregistrovat na najít překladatele jako překladatel, tlumočník nebo překladatelská agentura, pokud jste tak ještě neučinili.