FAQ pro překladatele

Jaký je rozdíl mezi balíčky pro Překladatelskou agenturu a balíčkem pro Překladatele na volné noze?

Jakožto překladatel na volné noze si můžete coby svou specializaci vybrat čtyři jazyky (kromě češtiny) a budete se moci ucházet pouze o nabídky práce, u nichž hovoříte jak zdrojovým, tak cílovým jazykem. Musíte použít své skutečné jméno a nemůžete na svém profesionálním profilu uvést název firmy, ani svou webovou stránku. Jakožto překladatelská agentura si můžete vybrat všechny dostupné jazyky coby specializaci a můžete odpovídat na všechny zveřejněné nabídky. Také můžete použít název své překladatelské agentury, uvést kontaktní osoby, přidat firemní jméno a odkaz na webovou stránku. Oba plány můžete najít v naší databázi překladatelů. O různých plánech registrace si můžete přečíst v naší stránce s ceníkem.

Mohu zveřejňovat nabídky coby překladatelská agentura nebo překladatel na volné noze, pokud nemám placené členství?

Ano, samozřejmě! Pokud si vytvoříte účet zdarma, můžete zveřejňovat neomezený počet nabídek práce pro ostatní překladatele a překladatelské agentury. To znamená, že pokud si od vás už někdo objednal překlad mimo naši stránku, ale vy nemáte kapacitu jej dokončit, můžete ho outsourcovat skrze vyhledávač překladatelů zdarma. Nicméně pokud chcete odpovídat na nabídky zveřejněné ostatními jakožto překladatel nebo tlumočník, budete si muset zvolit předplacený plán (nebo použít zkušební verzi zdarma). O různých balíčcích a cenách se můžete podrobně přečíst zde.

How can I apply for the free trial month?

There are two ways to apply to the free trial month. Since we are constantly looking for new professionals to work with, we regularly contact professional translators and agencies with our free trial offer. If you have received an email from us regarding that matter, you are automatically eligible to the free trial – just create an account and send us an email that you want to start your free month. If you haven’t received such an email from us, you can take advantage of the free trial month by placing a link on your website linking our Translator finder site. The exact details of this offer can be read on our Pricing page.

Co se stane, pokud zruším své členství?

Máme tři různé plány: Zdarma, Překladatel na volné noze a Překladatelská agentura. Plán zdarma můžete používat po neomezeně dlouhou dobu, aniž byste poskytli informace o své kreditní kartě. Pokud jste si zvolili některý z našich předplacených plánů (půlroční či roční) a zrušíte jej, budete moci používat plnou funkčnost vašeho zaplaceného plánu, až dokud nevyprší současné účetní období. Po konci zúčtovacího období se váš plán změní zpět na verzi zdarma. Pokud plán nezrušíte před koncem zúčtovacího období, bude automaticky obnoven a poplatek bude stržen z vaší registrované kreditní karty nebo PayPalu. Pokud platíte bankovním převodem, budete upozorněni na to, abyste znovu zaslali platbu převodem na konci zúčtovacího období, jinak se váš předplacený plán opět změní na verzi zdarma.

Jak budu upozorněn/a na relevantní nabídky?

Každý den budete upozorněni emailem o nabídkách práce, kterou zveřejní klienti pracující s vaším jazykovým párem. Navíc máte neustále možnost se zdarma přihlásit na stránku a prohlédnout si momentální zveřejněné nabídky.

Co se stane, pokud zapomenu své heslo?

Pokud jste zapomněli heslo, můžete ho během pokusu o přihlášení ke svému účtu resetovat kliknutím na tlačítko „Zapomněl jsem své heslo“. Pak obdržíte email s odkazem na obnovení, kde si nastavíte nové heslo. Pokud máte přístup ke svému starému heslu, ale chcete ho pouze změnit, můžete to udělat v menu nastavení na vašem profilu.

Mohu kontaktovat osobu, která zveřejnila nabídku práce mimo vaši stránku?

S placenou registrací máte možnost odpovídat na různé nabídky zaměstnání, nicméně neuvidíte kontaktní informace toho, kdo nabídku zveřejnil. Pouze v případě, že budete pro konkrétní nabídku vybráni, odkryje se vám emailová adresa a telefonní číslo toho, kdo nabídku zveřejnil. Pak jej můžete nadále kontaktovat mimo naši stránku. Další možností je, že vás potenciální klient bude kontaktovat prostřednictvím emailu nebo telefonu, jestliže tyto informace zveřejníte na svém profilu. Máte samozřejmě možnost komunikace s předchozími klienty mimo naši stránku i poté, co je úkol úspěšně dokončen. Více si můžete přečíst na stránce jak to funguje.

Jak dostanu zaplaceno?

Podmínky platby si dohodnete mezi vámi a zákazníkem poté, co budete vybráni jako kandidát pro konkrétní práci. Klient vám zaplatí až po dokončení práce, což znamená, že my nezpracováváme žádné platby a nemáme nad nimi žádnou kontrolu. Doporučujeme vám předem uzavřít jasnou dohodu se svým klientem prostřednictvím emailu, nebo před zahájením práce podepsat oboustrannou smlouvu. Doporučujeme také, abyste při diskusi o práci předem uvedli své podmínky v motivačním dopise. O tom, co dělat, pokud zákazník nezaplatí za práci, se dočtete v našem článku: Co dělat, pokud klient nechce zaplatit za práci?

Musím být ověřený překladatel, abych se mohl/a ucházet o nabídky práce?

Ne, nevyžadujeme pro registraci na stránce žádné certifikáty. Podle našich zkušeností – ačkoli to může být užitečné – nepotřebujete mít žádný titul, abyste ovládli všechny nezbytné dovednosti a stali se překladatelem. Víme, že mnoho vynikajících překladatelů studovalo jiný obor, a proto nemá potřebné osvědčení. Vaši klienti mohou hodnotit kvalitu vaší práce na naší stránce, poskytnout reference o vašich dovednostech a tím vás doporučit budoucím zákazníkům. Pokud nejste certifikovaným překladatelem, nebudete se moci ucházet o takové nabídky, kde to sám klient vyžaduje.

Co mám udělat, pokud najdu nevhodnou nabídku práce?

Jakožto platící člen, pokud objevíte nabídku práce, která se zdá být podvodná, používá vulgární jazyk, nebo je jinak v rozporu s našimi Podmínkami, máte možnost ji označit vlaječkou. Označené nabídky budou posouzeny našimi zaměstnanci, a pokud jsou shledány nevhodnými, budou smazány. Ve zvlášť závažných případech můžeme účet, ze kterého byla zveřejněna nevhodná nabídka, zablokovat nebo smazat. Nicméně zneužívání našeho označovacího systému může mít za následek, že bude pozastaven váš vlastní účet (přečtěte si naše Obchodní a provozní podmínky).

Může někdo vidět můj profil v databázi překladatelů?

Pokud jste placeným členem, každý, kdo prohledává naši databázi překladatelů, si může prohlédnout váš profil, včetně vaší fotografie a biografie. Můžete si ve svém nastavení zvolit, zda chcete, aby byly vaše kontaktní informace veřejně viditelné nebo pouze soukromé – pokud zvolíte možnost veřejné, každý, kdo navštíví váš profil, bude moct vidět vaši emailovou adresu a/nebo telefonní číslo. Protože je pravděpodobné, že většina klientů vás bude chtít kontaktovat mimo stránku, je toto nastavení výchozí. Pokud nicméně chcete raději uchovat tyto informace v soukromí, můžete nastavení kdykoli změnit.

Mohu vidět ceny, které navrhli ostatní?

Vzhledem k tomu, že nechceme, aby uživatelé mezi sebou soupeřili pouze cenou, nemůžete si prohlédnout cenové nabídky ostatních uchazečů o danou práci. Jediná osoba, která uvidí jména a ceny ostatních uchazečů je ten, kdo nabídku zveřejnil. Nicméně předtím, než odešlete svou nabídku, můžete vidět, kolik dalších uchazečů o ni má také zájem.

Jak se klienti rozhodují, koho vyberou pro svou práci?

Většina klientů má zájem o optimální poměr kvality práce a ceny – tedy dobré kvality a dostupné ceny. Někdy zákazník hledá překladatelskou agenturu, obzvlášť pokud jsou dokumenty citlivé povahy, nebo vyžadují jazykovou korekturu. V ostatních případech zákazníci obecně hledají levnější překlad od freelancerů na volné noze. Hodně záleží na vašem profesním profilu, vašem hodnocení a vašem úvodním dopise. Snažte se napsat zajímavou, lákavou nabídku, uveďte podrobnosti o ceně, svých dovednostech a proč si myslíte, že jste nejlepším kandidátem pro danou pozici. Nemějte obavy, pokud nebudete najati hned po registraci – může to chtít nejprve trochu zkoušení a trpělivosti, než získáte první zkušenosti. Více o tomto tématu si můžete přečíst zde: Překladatelské práce.